Show simple item record

dc.contributor.authorFørde, Marit Heien
dc.date.accessioned2023-09-27T13:08:45Z
dc.date.available2023-09-27T13:08:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3092455
dc.description.abstractOfte kan barn som ikke deler samme språk som resten av barnegruppa oppleve å bli ekskludert fra fellesskapet eller usynliggjøres på grunn av manglende forståelse (Kanstad, 2015, s. 122). Etter å ha selv fått en innsikt i hvor vanskelig det kan være å stå på utsiden av fellesskapet på grunn av manglende språklig forståelse, har det blitt viktig for meg å skape en bevissthet rundt hvordan dette kan påvirke barn i norske barnehager. Problemstillingen jeg har valgt å undersøke nærmere er derfor: “Hvordan arbeider to pedagogiske ledere med å inkludere flerspråklige barn i barnehagens fellesskap?”en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.title“For det å ikke forstå språket gjør jo at du ikke kan inkluderes.”en_US
dc.title.alternativeEn undersøkelse av hvordan to pedagogiske ledere inkluderer flerspråklige barn i barnehagens fellesskap.en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMarit Heien Førdeen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal