dc.contributor.author | Følstad, Heidi Elise | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T12:56:52Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T12:56:52Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3092450 | |
dc.description.abstract | Arbeidet med å utforme problemstilling har vært en lengre prosess, blant annet på grunn av kompleksiteten ved interkulturell kompetanse og ledelse. Med bakgrunn i de foregående punktene ønsket jeg å inkludere både ledelse og utvikling av interkulturell kompetanse. Samtidig ønsket jeg å inkludere perspektiver på flerkulturalitet i barnehagen.
Med støtte fra veiledere og forankring i de foregående punktene, utformet jeg følgende problemstilling: «Hvordan kan ledere utvikle personalets interkulturelle kompetanse i flerkulturelle barnehager?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Interkulturell kompetanse i flerkulturelle barnehager | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan kan ledere utvikle personalets interkulturelle kompetanse i flerkulturelle barnehager? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Heidi Elise Følstad | en_US |