dc.contributor.author | Blaszkiewicz, Kinga Katrine | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T12:47:51Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T12:47:51Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3092437 | |
dc.description.abstract | I nyere tid nevnes flerkultur og mangfoldet som en ressurs, der Rammeplanen for barnebarnehagen (2017) nevner at barnehagen skal synligjøre og støtte barna i deres egne individuelle og kulturelle forutsetninger (Utdanningsdirektoratet, 2017, s.9). Der «barnehagen skal bidra til at alle barn føler seg sett og anerkjent for den de er, og synliggjøre den enkeltes plass og verdi i fellesskapet» (s.9). På bakgrunn av min egen oppvekst har jeg alltid hatt en interesse for inkluderingsprosesser innenfor det norske utdanningssystemet. Hvordan påvirkes den ideelle inkluderingsprosessen i barnehagen? Har dette endret seg siden jeg var barn? I denne bacheloroppgaven ønsker jeg å finne ut mer om dette.
Jeg har valgt å formulere problemstillingen min slik: «Hvilke faktorer påvirker arbeidet med inkludering av flerkulturelle barn i barnehagen?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Er det rom for meg her? | en_US |
dc.title.alternative | Inkludering av flerkulturelle barn | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Kinga Katrine Blaszkiewicz | en_US |