Show simple item record

dc.contributor.authorBlaszkiewicz, Kinga Katrine
dc.date.accessioned2023-09-27T12:47:51Z
dc.date.available2023-09-27T12:47:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3092437
dc.description.abstractI nyere tid nevnes flerkultur og mangfoldet som en ressurs, der Rammeplanen for barnebarnehagen (2017) nevner at barnehagen skal synligjøre og støtte barna i deres egne individuelle og kulturelle forutsetninger (Utdanningsdirektoratet, 2017, s.9). Der «barnehagen skal bidra til at alle barn føler seg sett og anerkjent for den de er, og synliggjøre den enkeltes plass og verdi i fellesskapet» (s.9). På bakgrunn av min egen oppvekst har jeg alltid hatt en interesse for inkluderingsprosesser innenfor det norske utdanningssystemet. Hvordan påvirkes den ideelle inkluderingsprosessen i barnehagen? Har dette endret seg siden jeg var barn? I denne bacheloroppgaven ønsker jeg å finne ut mer om dette. Jeg har valgt å formulere problemstillingen min slik: «Hvilke faktorer påvirker arbeidet med inkludering av flerkulturelle barn i barnehagen?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleEr det rom for meg her?en_US
dc.title.alternativeInkludering av flerkulturelle barnen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderKinga Katrine Blaszkiewiczen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal