Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAndenæs, Idunn
dc.date.accessioned2023-09-27T12:33:17Z
dc.date.available2023-09-27T12:33:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3092429
dc.description.abstractDet er lite forskning som har vært opptatt av barns emosjonelle velvære og trygghet, når de blir plassert i det ukjente (Zachrisen, 2015, s. 43). Et eksempel på dette er barn som begynner i en barnehage der de ikke snakker samme språk som hverken barna eller personalet. Noe jeg har undret over i praksisperiodene, er om de flerspråklige barna føler seg inkludert i hverdagen. Da tenker jeg ikke bare på hvorvidt de inkluderes i språkarbeidet, eller om det tilrettelegges for flerspråklig utvikling. Jeg tenker på hvorvidt disse barna føler seg en del av fellesskapet, og kjenner på inkludering, uavhengig av hvor de er i sin tilegnelse av det norske språket. For barn kan ikke vente med å føle seg inkludert, til de har utviklet norsk. De har rett til å kjenne seg som en del av barnegruppa, og inkluderes i fellesskapet. I denne bacheloroppgaven ønsker jeg å undersøke nettopp hvordan barnehagelærere kan tilrettelegge for inkludering av flerspråklige barn. Min problemstilling er derfor som følger; «Hvordan kan personalet i barnehagen tilrettelegge for et inkluderende miljø for flerspråklige barn?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleÅ inkluderes uten felles språken_US
dc.title.alternativeEn kvalitativ studie av hvordan to barnehager arbeider med inkluderingen av flerspråklige barnen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderIdunn Andenæsen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal