dc.contributor.advisor | Øien, Vigdis Dagsdatter | |
dc.contributor.advisor | Bjørnbet, Sissel Mosve | |
dc.contributor.author | Åldstedt-Haga, Maria Bjørnsdatter | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T11:53:37Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T11:53:37Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3092397 | |
dc.description.abstract | I anledning praksis i barnehage, ble jeg oppsøkt av et barn som ønsket å tegne med meg. Gjennom tegneprosessen delte barnet åpenhjertig om sine følelser knyttet til samlivsbrudd og sorg som konsekvens. Dette bidro med ytterligere inspirasjon knyttet til valg av problemstilling vedrørende en bacheloroppgave. Min problemstilling har vært i utvikling kontinuerlig, noe som har preget min intervjuguide i stor grad. Jeg utarbeidet i intervjuguiden spørsmål med fokus på ulike tema relatert til tegning med hensikt om å avgrense problemstilling og oppgavens endelige tema. I tillegg til dette etterspurte jeg praksisfortellinger fra mine informanter. En av praksisfortellingene bidro til å stadfeste det endelige temaet for min problemstilling.
På bakgrunn av min begrunnelse for tema, er problemstillingen for bacheloroppgaven som følger: «Hvordan kan barnehagelæreren med sin tilstedeværelse i tegneprosessen, støtte barns bearbeidelse av følelser tilknyttet sorg over skilsmisse?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | «Mamma og pappa bor ikke sammen lengre» | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan kan barnehagelæreren med sin tilstedeværelse i tegneprosessen, støtte barns bearbeidelse av følelser tilknyttet sorg over skilsmisse? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Maria Bjørnsdatter Åldstedt-Haga | en_US |