dc.contributor.advisor | Fjæran, Sissel Dahlen | |
dc.contributor.advisor | Bæverfjord, Hanne | |
dc.contributor.author | Nordseth, John Andreas Ottervik | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T11:22:26Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T11:22:26Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3092368 | |
dc.description.abstract | Jeg har gjennom både arbeid og praksis i barnehager observert barnehager som både tar i bruk og ikke tar i bruk samlingsstunder. Noe som gjorde meg nysgjerrig. Hvorfor burde vi barnehagelærere ta i bruk samlingsstund i barnehagehverdagen? I de barnehagene som tok i bruk samlingsstund, fikk jeg muligheten til å se hvor mye glede og opplevelser det kan by på. Bare de små artige øyeblikkene i samlingsstund, de små spontane øyeblikkene, som skaper noe helt spesielt. Gallefoss kaller dette de magiske gledes øyeblikkene (Gallefoss, 2022, s. 46). Derfor har jeg med denne oppgaven lyst å se nærmere på hva barnehagelærere vektlegger for å skape disse øyeblikkene.
Derfor blir min problemstilling: “Hva vektlegger barnehagelærere for å skape musikkglede hos barn i samlingsstund?" | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Musikkglede i samlingsstund | en_US |
dc.title.alternative | Hva vektlegger barnehagelærer for å skape musikkglede hos barn i samlingsstund? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | John Andreas Ottervik Nordseth | en_US |