dc.contributor.author | Lian, Emilie Caroline Seehuus | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T11:08:43Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T11:08:43Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3092361 | |
dc.description.abstract | I Rammeplanens avsnitt om kunst, kultur og kreativitet står det presisert at «Opplevelser med kunst og kultur i barnehagen kan legge grunnlag for tilhørighet, deltakelse og eget skapende arbeid. I barnehagen skal barna få estetiske erfaringer med kunst og kultur i ulike former og organisert på̊ måter som gir barna anledning til utforsking, fordypning og progresjon. Barna skal støttes i å være aktive og skape egne kunstneriske og kulturelle uttrykk. Barnehagen skal legge til rette for samhørighet og kreativitet ved å bidra til at barna får være sammen om å oppleve og skape kunstneriske og kulturelle uttrykk» (kunnskapsdepartementet, 2017, s. 50). På bakgrunn av Rammeplanens vektlegging av kunst, kultur og kreativitet.
Min personlige interesse for kunst og håndverk, samt mitt syn på viktigheten av gode samspill i barnehagen har jeg formulert følgende problemstilling: «Kan tegning være en inngang til et godt samspill mellom barn?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Ka tegne du? | en_US |
dc.title.alternative | Kan tegning være en inngang til et godt samspill mellom barn? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Emilie Caroline Seehuus Lian | en_US |