dc.contributor.author | Spets, Trine | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T08:07:29Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T08:07:29Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3092247 | |
dc.description.abstract | Det er mye fokus på livsmestring i både barnehage og skole, hva legger vi i livsmestring hos barn, og hvordan velger vi å jobbe med et slikt viktig tema? Gjennom praksiserfaring i barnehage og barnehagelærerutdanningen min ved DMMH, ser jeg hvor viktig det er å hjelpe barn nettopp med livsmestring for å kunne håndtere både medgang og motgang i hverdagen. Det blir derfor viktig med god kvalitet på det pedagogiske arbeidet som legger til rette for at barn skal kjenne på livsmestring. I den forbindelse ønsker jeg å undersøke hvordan barnehagene arbeider med aktiv bruk av naturen i barnehagehverdagen, og deres erfaring med barns livsmestring. Gjennom å intervjue barnehagelærere ønsker jeg å finne ut om deres erfaring og tanker om barns livsmestring gjennom aktiv bruk av naturen er forenlig med det jeg selv observerer i barnehagehverdagen.
Derfor er min problemstilling: Hvordan arbeider personalet med livsmestring gjennom aktiv bruk av naturen? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barns livsmestring og aktiv bruk av naturen i barnehagehverdagen | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan arbeider personalet med livsmestring gjennom aktiv bruk av naturen? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |