dc.contributor.author | Lønseth, Ingrid | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T07:08:15Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T07:08:15Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3092209 | |
dc.description.abstract | I mitt forskningsprosjekt har jeg ønsket undersøke om barn opplever at deres stemme og tilstedeværelse er av betydning i barnehagehverdagen, og i hvilken grad de opplever å bli tatt på alvor. For å finne ut av dette har jeg gjennomført barnesamtaler med barn i alderen 4-6 år. Mine funn tyder på at pedagogens rolle er essensiell i barnas opplevelse av å få medvirke i sin barnehagehverdag. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Forvaltning av barns rett til medvirkning | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan opplever barna selv muligheten til å medvirke i sin barnehagehverdag, og opplever de at deres tilstedeværelse er av betydning? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Ingrid Lønseth | en_US |