Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNordli, Arnt
dc.contributor.advisorMørreaunet, Sissel
dc.contributor.authorIssa, Shatha
dc.date.accessioned2023-08-11T11:09:46Z
dc.date.available2023-08-11T11:09:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3083582
dc.description.abstractFor å forbygge og bryte ned fordommer, må pedagogisk ledere bli bevisst sine egne praksis, handlinger og oppfatninger, og hvilken innvirkning dette kan ha på anerkjennelsen av etniske minoriteters kulturelle bakgrunn og deres tilhørighet i barnehagen. I lys av dette ønsker jeg å sette fokus på begrepet kulturelt mangfold og hvordan dette kommer til utrykk i pedagogiske leder sine forståelse og holdninger rettet mot barnegruppe og foresatte. Dermed ble problemstilling slik: Hvilke holdninger og forståelse har to pedagogiske ledere til kulturelt mangfold i barnehage?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleFlerkulturell forståelse og inkludering i barnehageen_US
dc.title.alternativeEn kvalitativ studie av to pedagogiske ledere sine holdninger og forståelse til kulturelt mangfold i barnehagenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderShatha Issaen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal