Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHanssen, Signe Marie
dc.contributor.advisorJohansen, Marianne Ryen
dc.contributor.authorKringstad, Georg Nikolai
dc.date.accessioned2022-11-23T10:18:55Z
dc.date.available2022-11-23T10:18:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3033597
dc.description.abstractI Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver 2017, (herav rammeplanen) trekkes det blant annet frem at personalet skal bruke digitale verktøy for å inspirere til matematisk tenkning (Utdaninngsdirektoratet 2017, s.54). Dette er en pedagogisk tenkning som kan brukes sammen med prosjektet ViduKids hvor barna bruker kamera og apper som «Stopmotion Studio». «Stopmotion Studio» er en slags animasjonsfilmfunksjon som setter flere bilder sammen til en film. På bakgrunn av det jeg har beskrevet ovenfor, vil jeg påstå at ViduKids har stor relevans innenfor dagens barnehager og er en av få måter til å bruke teknologi som pedagogisk verktøy. Dette er også med å styrke verdien av de digitale verktøyene. Ut ifra egen nysgjerrighet og forskningslyst ble problemstillingen min slik: Hvordan kan kamera som et pedagogisk verktøy styrke barnas glede og engasjement for matematikk? I tillegg til bruk av kamera har jeg brukt LEGO som grunnelement for at jeg skal kunne skape et matematisk engasjement sammen med kameraet. I tillegg brukes noen action figurer, biler og dinosaurer i to av aktivitetene.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleVidukidsen_US
dc.title.alternativeHvordan kan kamera som et pedagogisk verktøy styrke barnas glede og engasjement i matematikk?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderGeorg Nikolai Kringstaden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal