dc.contributor.advisor | Hagen, Trond Løge | |
dc.contributor.advisor | Bones, Vegar | |
dc.contributor.author | Forfot, Emilie Frønes | |
dc.date.accessioned | 2022-10-31T13:06:17Z | |
dc.date.available | 2022-10-31T13:06:17Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3029148 | |
dc.description.abstract | Formålet med dette prosjektet er å få økt kunnskap om barn med utfordrende atferd. Ved å rette fokus på tematikken, vil jeg selv kunne få større fagkunnskap, men de ansatte i barnehagen kan også bli mer bevisste seg selv i møte med barn som utfordrer. Økt kompetanse kan gi ansatte et bedre utgangspunkt for å møte barn med utfordrende atferd med åpenhet og interesse.
Problemstillingen min ble som følger: «Hvordan kan barnehagelærere møte barn med utfordrende atferd på en anerkjennende måte?»
Jeg ønsker ikke et fokus på det negative med utfordrende atferd hos barn, men legger vekt på det positive barnehagelærere kan gjøre for å hjelpe barn i sin utvikling. Jeg understreker at utfordrende atferd i denne oppgaven ikke omhandler barn med diagnoser. Til tross for det, kan barn med utfordrende atferd være i utredning eller observasjon av andre instanser. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Det er atferden til barnet som er utfordrende, ikke barnet | en_US |
dc.title.alternative | En studie om hvordan barnehagelærere kan møte barn med utfordrende atferd på en anerkjennende måte | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Emilie Frønes Forfot | en_US |