Show simple item record

dc.contributor.advisorHeldal, Marit
dc.contributor.advisorEgset, Camilla Kalvatn
dc.contributor.authorKimo, Ester Bekken
dc.date.accessioned2022-10-10T12:59:21Z
dc.date.available2022-10-10T12:59:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3025148
dc.description.abstractI dag er det stadig flere, og spesielt unge mennesker, med utfordringer i forbindelse med psykisk helse (Berget et al., 2018, s. 122). I tidlig barndom og barnehagealder, vil det være viktig å jobbe forebyggende mot dette, slik at denne trenden kan bli snudd. Ifølge rammeplanen skal barnehagen jobbe for å fremme barnas fysiske og psykiske helse, bidra til barns trivsel, livsglede, mestring og følelse av å ha egenverd (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 11). Sosiologen Antonovsky var opptatt av hva som fremmer menneskets helse, fremfor hva som forårsaker sykdom (Antonovsky, 2012). Jeg vil gjennom å få tak i barnas stemme, reflektere rundt dyrenes innvirkning på barna, om det kan være en helsefremmende faktor i barns liv og drøfte mine funn noe opp mot barns helse. På bakgrunn av interessen for barnas egne erfaringer med dyr og nysgjerrigheten på hvordan de opplever kontakten med dyrene, valgte jeg følgende problemstilling: Hvordan erfarer barn kontakten med dyr i en gårdsbarnehage?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarn og dyren_US
dc.title.alternativeHvordan erfarer barn kontakten med dyr i en gårdsbarnehage?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderEster Bekken Kimoen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal