dc.contributor.author | Andreassen, Heidi Kristine | |
dc.date.accessioned | 2022-10-05T11:22:12Z | |
dc.date.available | 2022-10-05T11:22:12Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3024032 | |
dc.description.abstract | Ifølge rammeplanen (Kunnskapsdepartementet, 2017, s.50) kan «opplevelser med kunst og kultur i barnehagen legge grunnlag for tilhørighet […]». Rammeplanen sier også at «barnehagen skal motivere barna til å uttrykke seg gjennom musikk […]» (s.52). Dette viser hvor viktig kunstfagene er i barnehagen, og i livet generelt. Musikken er noe som kan skape et fellesskap blant barna. Det er noe jeg selv har erfart i min barne- og ungdomstid, og som har betydd mye for meg i oppveksten.
Det er observasjoner av slike fellesskap som har inspirert min problemstilling;
Hvordan påvirker musikkaktiviteter samspillet og fellesskapet mellom de yngste barna i barnehagen? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Musikk og samspill i barnehagen | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan påvirker musikkaktiviteter samspillet og fellesskapet mellom de yngste barna i barnehagen? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Heidi Kristine Andreassen | en_US |