dc.contributor.author | Haugen, Susann Kristine | |
dc.date.accessioned | 2022-10-05T11:08:21Z | |
dc.date.available | 2022-10-05T11:08:21Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3024023 | |
dc.description.abstract | Problemstillingen jeg har kommet frem til er følgende:
«Hvordan kommer realfag frem under barns tegneprosess?»
I min problemstilling kommer jeg til å se på hvordan vi finner matematikk og natmil under barns skapende prosesser, her har jeg snevret inn barns skapende prosesser til tegning. Her har jeg valg å avgrense hva jeg skal observere senere, dette har jeg gjort for å kunne fokusere mer og enklere på det som skjer fremfor meg, enn å ha fokuset overalt. Jeg valgte denne problemstillingen fordi dette er noe som interesserer meg og noe jeg har fått flere spørsmål om fra flere bekjente. Det å kombinere realfag og kunst og håndverk er noe som ikke streifet meg før etter jeg begynte på DMMH og spesielt under min fordypning. I min problemstilling vil jeg også fokusere på hvordan vi kan synliggjøre denne tverrfagligheten, ved å bruke ord og uttrykk som hører hjemme i realfag under barna sine tegneprosess og jobbe med å finne ut hvilket ansvar vi i voksenrollen har. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Hvordan kommer realfag frem under barns tegneprosess? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Susann Kristine Haugen | en_US |