Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLehn, Elisabeth Walsøe
dc.contributor.advisorFætten, Sølvi Ann
dc.contributor.authorStenersen, Marta
dc.date.accessioned2022-10-03T08:46:09Z
dc.date.available2022-10-03T08:46:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3023246
dc.description.abstractVi var en gjeng som satt ved bordet og tegnet. Sj5,5 snur seg mot meg og spør: Hva var det du het igjen? Jeg svarer på litt tullete måte: Husker du ikke det? S tenker, så spør hun med et smil: hva het kjæresten din igjen? M: Hun heter Marte S smiler og sier: Da heter du Marta Jeg smiler og sier: Helt rett Det blir litt stille, før S sier: Da kan ikke dere få barn. Dette er første del av en samtale jeg hadde med en jente i barnehagen, når jeg var i praksis 2.året. Til denne praksisfortelling skrev jeg en etisk refleksjon der jeg blant annet skrev om at jeg ønsker å være en del av den utviklingen vi er i for å normalisere ulike familieformer i barnehagen og i samfunnet vi lever i. Ifølge rammeplanen (Utdanningsdirektoratet, 2017, s.10) skal barnehagen synliggjøre et mangfold i familieformer og sørge for at alle barn får sin familie speilet i barnehagen. Et lite mål for meg med denne bacheloroppgaven er å bli mer kjent med hvordan ulike familieformer blir fremstilt i barnehagen, hva de skriver og hvilke fokus som blir satt på det i hverdagen, samt å øke bevissthet rundt tema. Familieformer er et stort tema, fordi det finnes mange ulike familieformer, som er noe jeg vil komme mer inn på senere i oppgaven. Jeg tar for meg hele temaet gjennom bacheloroppgaven, og vil forholde meg til alle de ulike familieformene når jeg skriver. Med bakgrunn i dette har jeg kommet frem til følge problemstilling; Hvordan fremstilles arbeidet med ulike familieformer i årsplanene til Trondheim kommunes offentlige barnehager?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleUlike familieformer i barnehagenen_US
dc.title.alternativeHvordan fremstilles arbeidet med ulike familieformer i årsplanene til Trondheim kommunes offentlige barnehager?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMarta Stenersenen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal