Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorClausen, Therese
dc.date.accessioned2022-09-28T13:32:34Z
dc.date.available2022-09-28T13:32:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3022333
dc.description.abstractJeg ønsket å knytte dette med samlivsbrudd sammen med barns sorg. Jeg vet som voksen at samlivsbrudd er vondt og når man går gjennom denne prosessen så sørger man over det som ble tapt. Man kjenner på mange vonde følelser i denne prosessen. Barn opplever også denne sorgen. Derfor synes jeg det er så viktig at ansatte i barnehagen har kunnskap om barns sorg og hvordan man på best mulig måte kan legge til rette for barnas bearbeidelse i møte med utfordrende situasjoner. Denne oppgaven har som mål å finne ut av hvordan man kan styrke pedagogens kompetanse i møte med utfordrende situasjoner som omhandler barna. Min problemstilling tar utgangspunkt i pedagogen og personalets perspektiv. Rammeplanen spesifiserer at barn skal møtes på individnivå og at personalet skal ha respekt for hvordan barn opplever verden (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 11). Det er sentralt at personalet evner å tilrettelegge for barn som har ulike forutsetninger og perspektiv. Barns liv blir påvirket av deres omgivelser, men barna påvirker også sitt eget liv (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 11) Min problemstilling er som følgende: Hvordan kan barnehagelæreren bistå barn som er i en sorgprosess forårsaket av samlivsbrudd?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarn, samlivsbrudd og sorgen_US
dc.title.alternativeHvordan kan barnehagelæreren bistå barn som er i en sorgprosess forårsaket av samlivsbrudd?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderTherese Clausenen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal