Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMellemsæther, Maren Embla Strøm
dc.date.accessioned2022-09-28T07:47:06Z
dc.date.available2022-09-28T07:47:06Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3022027
dc.description.abstractSelv om foreldresamarbeid kunne være utfordrende med hvem som helst har jeg alltid hatt et ønske om en større kompetanse i møte med minoritetsspråklige foreldre. Det er her jeg har kjent på følelsen av å ikke alltid strekke til. Jeg ønsker derfor kunnskaper og ferdigheter til å skape den gode relasjonen her også. Det er spesielt i det uformelle samarbeidet jeg har følt på utfordringene. Når foreldrene henter og leverer i barnehagen blir kommunikasjonen tatt på sparket og det kan være travelt og hektisk i garderoben. Hvordan kan jeg da kommunisere og bygge en god relasjon med noen hvor vi ikke har et felles språk? Dette er det jeg ønsker og finne ut av og har derfor intervjuet to pedagogiske ledere for å få deres perspektiv på problemstillingen. Dette perspektivet ønsket jeg å ta ettersom jeg selv snart skal begynne i arbeid som pedagogisk leder. Da trenger jeg ikke bare kunnskap om hvordan jeg kan møte minoritetsspråklige foreldre, men også hvordan jeg kan jobbe sammen med personalet for å få til et best mulig samarbeid med foreldrene. Min problemstilling er: Hvordan kan personalet bygge en god relasjon med minoritetsspråklige foreldre gjennom det uformelle samarbeidet?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleDen daglige kontakten – En arena for relasjonsbyggingen_US
dc.title.alternativeForeldresamarbeid med minoritetsspråklige foreldreen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMaren Embla Strøm Mellemsætheren_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal