dc.contributor.advisor | Elder, Ingunn | |
dc.contributor.advisor | Schram, Marianne | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T12:52:39Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T12:52:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2976909 | |
dc.description.abstract | Etter at jeg fant ut hvilket tema jeg skulle skrive om, gikk det ikke lang tid før problemstillingen også var på plass. I prosessen mot problemstillingen, gikk jeg gjennom flere offentlige dokumenter som omhandler overgangen fra barnehage til skole. Disse kommer jeg tilbake til i teoridelen.
Jeg kom fram til at det står lite om tilrettelegging for minoritetsspråklige barns overgang fra barnehage til skole. Jeg ønsket derfor å ha fokus på dette, og finne ut hvordan både barnehage og skole arbeider med overgangen. Hvilken problemstilling jeg da skulle velge, kom veldig naturlig for meg, ettersom det ar spesielt ett spørsmål jeg satt igjen med etter prosessen.
Hvordan arbeides det med minoritetsspråklige barns overgang fra barnehage til skole? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Overgangen barnehage - skole for minoritetsspråklige barn | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan arbeides det med minoritetsspråklige barns overgang fra barnehage til skole? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Maja Emilie Engdal | en_US |