Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWågan, Clara
dc.date.accessioned2021-11-22T14:23:48Z
dc.date.available2021-11-22T14:23:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2830762
dc.description.abstractLesing er noe jeg har hatt en interesse for hele livet, og jeg har brukt mye tid på lesing selv. Fra jeg kan huske har jeg blitt lest for av foreldrene mine, og jeg begynte raskt å ønske å lese på egenhånd. Gjennom tre studieår og flere praksisperioder har jeg sett og erfart at lesestund har en sentral plass i en barnehagehverdag, og barnehagelæreren har stor betydning for tilrettelegging av gode lesestunder i barnehagen. Solstad (Solstad, 2018, s. 39) skriver at barnehagen skal bidra til fascinasjon for lesing hos barna slik at de ønsker å bli lest for. Rammeplanen sier også at barnehagen skal «bidra til at barna opplever spenning og glede ved høytlesning, fortelling, sang og samtale» RP. 2017, s. 48). Som barnehagelærer er det mye man kan gjøre for å skape gode leseopplevelser for barn, og derfor ønsker jeg å se mer på formidlingen i en lesestund. Jeg ønsker å finne ut hvordan barnehagelæreren tilrettelegger for en tilrettelagt lesestund i barnehagen og hva barnehagelæreren tenker rundt en lesestund, hvordan boken blir lest, om det blir tatt i bruk konkreter, innlevelsen i formidlingsrollen og rammene rundt formidlingen. Dette er spørsmål som har inspirert meg til å undersøke temaet og ført meg til problemstillingen: Hva vektlegger barnehagelæreren i en tilrettelagt lesestund for å skape gode leseopplevelser for barn?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleÅ skape gode leseopplevelser for barnen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderClara Wåganen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal