dc.contributor.author | Stendahl, Camilla H | |
dc.date.accessioned | 2021-11-22T08:23:48Z | |
dc.date.available | 2021-11-22T08:23:48Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2830624 | |
dc.description.abstract | Som barnehagelærer har man en rekke oppgaver som en skal gjennomføre. En av de kanskje viktigste oppgavene er barnehagens arbeid med barns språk. I dag går de fleste barn i Norge i barnehagen og det er flere barn som ikke har norsk som sitt førstespråk. I det øyeblikket de begynner i barnehagen er de ansatte viktige språklige støttespillere for barna. Mye av barns språklige fundament legges nettopp i løpet av barnehagealderen. Menneskene rundt barnet og valgene som de foretar, utgjør derfor en viktig del av barnas språkmiljø.
Gjennom studiet har jeg lært om hvordan barnelitteratur kan bidra til språkutvikling og senere skriveutvikling hos barn. Jeg har valgt å fokusere på bildebøker fordi det er noe som har vekket min interesse i løpet av studiet og erfaringer jeg har gjort meg i praksis.
På bakgrunn av egne observasjoner, erfaringer og nysgjerrighet til å finne ut mer om akkurat hvordan barnehagelærere arbeider pedagogisk med barnelitteratur, har jeg kommet frem til at min undersøkelse derfor skal ta utgangspunkt i problemstillingen:
«Hvordan jobber tre barnehagelærere med bildebøker, med barn som har ulik kulturell bakgrunn?». | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Bildeboka i et flerkulturelt språkmiljø | en_US |
dc.title.alternative | En kvalitativ studie om hvordan tre barnehagelærere jobber med bildebøker med barn som har ulik kulturell bakgrunn. | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Camilla H Stendahl | en_US |