dc.contributor.advisor | Heldal, Marit | |
dc.contributor.advisor | Hagen, Trond Løge | |
dc.contributor.author | Smistad, Ellen Marie | |
dc.date.accessioned | 2021-11-22T08:09:49Z | |
dc.date.available | 2021-11-22T08:09:49Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2830619 | |
dc.description.abstract | Dyr er noe jeg alltid har vist et sterkt engasjement- og stor interesse for. Jeg har selv vært mye sammen med dyr som barn, og i senere tid observert andre barns samvær med dyr. Forskning viser at kjæledyr gir bedre helse (Kvam, 2019), og som fremtidig barnehagelærer er det interessant å finne ut mer om hvilket utbytte barn har av samvær med dyr. I arbeidet med barn i en gårdsbarnehage er det viktig å ha kunnskap om hvordan dyrestell kan påvirke barn positivt.
Dette ønsket jeg å finne ut mer om, og valgte derfor dette som tema i min bacheloroppgave. Senere, i min framtidige jobb som barnehagelærer, kan jeg bruke dette som en ressurs i barnehagen. Jeg ønsket å gjøre et forskningsarbeid der jeg kunne undersøke nærmere dyrestell som en del av det pedagogiske arbeidet i barnehagen, og problemstillingen blir da som følger:
«Hvilke erfaringer har ansatte i barnehagen med dyrestell som del av det pedagogiske arbeidet?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barn og dyr | en_US |
dc.title.alternative | Hvilke erfaringer har ansatte i barnehagen med dyrestell som del av det pedagogiske arbeidet? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Ellen Marie Smistad | en_US |