dc.contributor.author | Kanstad, Thea Peschel | |
dc.date.accessioned | 2021-11-01T13:13:18Z | |
dc.date.available | 2021-11-01T13:13:18Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2826912 | |
dc.description.abstract | Begrepet «realfag» er ikke direkte å finne i rammeplanen (2017). Realfag i barnehagen ligger ikke under ett konkret fagområde, men litt spredt over alt. Dette kan for ansatte gjøre det utfordrende å sette ord på hva realfag i barnehagen faktisk er. Slik jeg opplever det kan dette knyttes til hvordan begrepet «realfag» blir forstått, hvordan rammeplanen framstiller det, hvilke erfaringer ansatte har med realfag i barnehagen og hvilken verdi de måtte tenke at realfag har i barnehagen. I problemstillingen prøver jeg å belyse noen av disse holdningene, forståelsene og tolkningene av hva realfag kan være i barnehagen, spesielt i møte med de yngste barna i barnehagen. Jeg har kommet fram til følgende problemstilling:
Hvilke erfaringer med og tanker om realfag har barnehageansatte i møte med de yngste barnas lek med snø?
Problemstillingen tar tak i de ansattes tanker, holdninger og verdier om betydningen av de yngste barnas erfaring med realfag i utelek med snø. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barnehageansattes forståelse av realfag i barnehagen | en_US |
dc.title.alternative | Hvilke erfaringer med og tanker om realfag har barnehageansatte i møte med de yngste barnas lek med snø? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Thea Peschel Kanstad | en_US |