dc.contributor.advisor | iversen, Børge | |
dc.contributor.advisor | Melis, Claudia | |
dc.contributor.author | Aubert, Maja Håkestad | |
dc.date.accessioned | 2021-10-15T10:55:12Z | |
dc.date.available | 2021-10-15T10:55:12Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2823297 | |
dc.description.abstract | I følge Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver (Kunnskapsdepartementet, 2018, s. 39) skal barna få utfolde skaperglede, undring og utforskning, de skal ta vare på seg selv, hverandre og naturen. Jeg ønsker i denne oppgaven å synliggjøre fireåringens undringsutrykk og hvordan de i både inne og utemiljøet i hverdagslige situasjoner utrykker undring over naturfenomener.
Problemstillingen min er derfor hvordan fireåringene undrer seg over naturfenomener. Jeg har valgt å bruke nettopp hverdagslige situasjoner som ikke er satt eller planlagt fra min side for å få et naturlig, helhetlig bilde på situasjonen. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Hvordan undrer fireåringene seg over naturfenomener? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Maja Håkestad Aubert | en_US |