Show simple item record

dc.contributor.advisorZwart-Langner, Jana van der
dc.contributor.advisorNordli, Arnt
dc.contributor.authorWalter, Nina
dc.date.accessioned2021-10-04T12:43:20Z
dc.date.available2021-10-04T12:43:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2787510
dc.description.abstractIdeen for bacheloroppgaven ble født da jeg var barnehagelærerstudent og samtidig jobbet som arkeolog ved utgravingen av «Klemenskirken» i Trondheim1. Her gjorde jeg erfaringer med hvor viktig det er å videreformidle forskningsresultater og forskningsprosessen. Vi inviterte barnehager og barneskoleklasser til utgravingen og sto dermed foran utfordringen å finne ut hvordan vi kunne vekke barns interesse for faget. Den positive responsen (figur 2) og barnas smilende øyne da de fikk lov til selv å utforske arkeologiske funn var grunn nok til å bli motivert til å finne mer ut om hvordan man kan vekke barns interesse for historie.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHistorietematiske estetiske erfaringer som basis for utvikling av historiebevissthet i barnehagenen_US
dc.title.alternativeHvordan kommer barnas historiebevissthet til syne under historieutforskningsprosesser?en_US
dc.title.alternativeHvordan reagerer barn på historietematiske estetiske opplevelser og hvordan påvirker det barnas omverden?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderNina Walteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal