Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorZwart-Langner, Jana van der
dc.contributor.advisorNordli, Arnt
dc.contributor.authorWalter, Nina
dc.date.accessioned2021-10-04T12:43:20Z
dc.date.available2021-10-04T12:43:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2787510
dc.description.abstractIdeen for bacheloroppgaven ble født da jeg var barnehagelærerstudent og samtidig jobbet som arkeolog ved utgravingen av «Klemenskirken» i Trondheim1. Her gjorde jeg erfaringer med hvor viktig det er å videreformidle forskningsresultater og forskningsprosessen. Vi inviterte barnehager og barneskoleklasser til utgravingen og sto dermed foran utfordringen å finne ut hvordan vi kunne vekke barns interesse for faget. Den positive responsen (figur 2) og barnas smilende øyne da de fikk lov til selv å utforske arkeologiske funn var grunn nok til å bli motivert til å finne mer ut om hvordan man kan vekke barns interesse for historie.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHistorietematiske estetiske erfaringer som basis for utvikling av historiebevissthet i barnehagenen_US
dc.title.alternativeHvordan kommer barnas historiebevissthet til syne under historieutforskningsprosesser?en_US
dc.title.alternativeHvordan reagerer barn på historietematiske estetiske opplevelser og hvordan påvirker det barnas omverden?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderNina Walteren_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal