dc.contributor.advisor | Zwart-Langner, Jana van der | |
dc.contributor.advisor | Nordli, Arnt | |
dc.contributor.author | Walter, Nina | |
dc.date.accessioned | 2021-10-04T12:43:20Z | |
dc.date.available | 2021-10-04T12:43:20Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2787510 | |
dc.description.abstract | Ideen for bacheloroppgaven ble født da jeg var barnehagelærerstudent og samtidig jobbet som arkeolog ved utgravingen av «Klemenskirken» i Trondheim1. Her gjorde jeg erfaringer med hvor viktig det er å videreformidle forskningsresultater og forskningsprosessen. Vi inviterte barnehager og barneskoleklasser til utgravingen og sto dermed foran utfordringen å finne ut hvordan vi kunne vekke barns interesse for faget. Den positive responsen (figur 2) og barnas smilende øyne da de fikk lov til selv å utforske arkeologiske funn var grunn nok til å bli motivert til å finne mer ut om hvordan man kan vekke barns interesse for historie. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Historietematiske estetiske erfaringer som basis for utvikling av historiebevissthet i barnehagen | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan kommer barnas historiebevissthet til syne under historieutforskningsprosesser? | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan reagerer barn på historietematiske estetiske opplevelser og hvordan påvirker det barnas omverden? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Nina Walter | en_US |