dc.contributor.author | Vartdal, Victoria Løkkeberg | |
dc.date.accessioned | 2021-10-04T08:50:53Z | |
dc.date.available | 2021-10-04T08:50:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2787385 | |
dc.description.abstract | Enhver bacheloroppgave sentrerer seg rundt en problemstilling som omhandler temaet man har valgt å ta for seg (Bergsland & Jæger, 2014, s. 58). Da jeg skulle velge problemstilling gikk jeg mye frem og tilbake for å komme frem til en som jeg syntes var god. Jeg søkte inspirasjon i pensum, og da spesielt i rammeplanen. Etter hvert kom jeg frem til en problemstilling som jeg tenkte at jeg kunne jobbe med, som er veldig dagsaktuell. Denne fant jeg ut at ble for lang og for vid. Jeg gikk derfor inn og avgrenset den ytterligere. Å snevre inn en problemstilling handler om å presisere og velge bort noe (Bergsland & Jæger, 2014, s. 61). Det var nettopp det jeg gjorde da jeg valgte å endre min første problemstilling. Jeg valgte da å fjerne et par elementer i problemstillingen, for å snevre den inn. Jeg endte til slutt opp med problemstillingen:
«Hvordan arbeider barnehagen med å fremme kulturelt mangfold og motvirke diskriminering og rasisme?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Arbeid med kulturelt mangfold: diskriminerings- og rasismeforebyggende? | en_US |
dc.title.alternative | En kvalitativ studie av to avdelingers arbeid med kulturelt mangfold, med fokus på̊ diskriminering, rasisme og flerkulturell pedagogikk | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Victoria Løkkeberg Vartdal | en_US |