Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRudolph, Sebastian
dc.date.accessioned2021-09-24T11:05:35Z
dc.date.available2021-09-24T11:05:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2781384
dc.description.abstractNærmiljøet til ethvert barn er sosialiseringsarenaen der barnet vokser opp og etter hvert skal utvikle tilhørighet til. Videre er nærmiljøet stedet der barnet vil gjøre sine første erfaringer som deltaker i lokal- og storsamfunnet (Udir, 2017, s. 56). Flere minoritetsspråklige barn har foreldre som har flyttet til Norge i voksen alder. Foreldrene har dermed ikke langvarige røtter i lokalsamfunnet. Med en slik bakgrunn får barnehagen tildelt en enda viktigere mandat som en sosial læringsarena og møteplass. Den valgte problemstillingen for denne fagtekst sikter å belyse hvordan et valgt, men ikke nærmere presisert nærmiljø i en kommune i Nord-Norge kan brukes som en ressurs i utvikling av literacy av minoritetsspråklige barn i barnehagealderen. Med alle disse faktorene som ligger til grunn lyder problemstillingen til denne avhandling slik: «Hvordan kan et nærmiljø være en ressurs til å støtte minoritetsspråklige barn sin literacy?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHvordan kan et nærmiljø være en ressurs til å støtte minorittsspråklige barn sin literacy?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderSebastian Rudolphen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal