dc.contributor.advisor | Sæther, Morten | |
dc.contributor.advisor | Bjørnbet, Sissel Mosve | |
dc.contributor.author | Ramstad, Henrikke | |
dc.date.accessioned | 2021-09-24T10:25:27Z | |
dc.date.available | 2021-09-24T10:25:27Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2781361 | |
dc.description.abstract | Det vitenskapelige navnet for innspilt musikk er «fonogrammer». I min bacheloroppgave har jeg imidlertid valgt å anvende det ikke-vitenskapelige begrepet innspilt musikk. Siden begrepet brukes aktivt i problemstillingen og i intervju, er det derfor mer relevant å anvende dette. Begrepet «fonogrammer» vil likevel dukke opp i sitater fra relevante forskere underveis i bacheloroppgaven.
Innspilt musikk dreier seg om digital nedlastbar musikk som er tilgjengelig gjennom telefon, datamaskin og nettbrett. Helt presist i denne bacheloroppgaven handler det om de nettbaserte plattformene spotify og youtube. Det er disse to strømmetjenestene jeg har valgt å fokusere på, og som intervjuene mine var spesifikt rettet mot. Jeg er ute etter å undersøke hvilke metoder og arbeidsmåter som brukes i arbeidet med innspilt musikk i barnehagen. Personalets tanker, meninger og refleksjoner rundt bruken av innspilt musikk i barnehagehverdagen vil være fokus. Samtidig er jeg interessert i å undersøke hvordan barn opplever og deltar i musikken, gjennom eksempelvis leken. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Innspilt musikk i barnehagen | en_US |
dc.title.alternative | Hvorfor og hvordan brukes innspilt musikk i barnehagen? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Henrikke Ramstad | en_US |