Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKrogstad, Atle
dc.contributor.advisorSelmer-Olsen, Maria
dc.contributor.authorHovdenak, Kristin
dc.coverage.spatialTrondheim, Norgeen_US
dc.date.accessioned2020-11-10T10:12:43Z
dc.date.available2020-11-10T10:12:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2687072
dc.description.abstract«Arbeidet med omsorg, danning, lek, læring, sosial kompetanse og kommunikasjon og språk skal ses i sammenheng og samlet bidra til barns allsidige utvikling.» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 19). Både gjennom barnehagelærerstudiets praksis og i nåværende stiling som pedagogisk leder har jeg fått lov å gjennomføre endringsarbeid i forhold til den voksnes rolle og barns læring gjennom lek og hverdagsaktiviteter. Dette er erfaringer jeg har tatt med meg og som har preget mine valg av tema for aksjonsforskningen. Jeg har gjennom oppgaven prøvd å sette lys på alle læringsprosesser barn og voksne har vært gjennom og hvordan det har påvirket hverdagen i perioden og tiden etter. Dette har til tider vært utfordrende siden verden stanset opp midt i aksjonsforskningen på grunn av Covid 19. Dette var utfordringer som alle studenter måtte forholde seg til og jeg fikk god veiledning hvordan jeg skulle organisere arbeidet med bacheloren. Dette har resultert i en litt mer teoretisk oppgave enn jeg hadde planlagt. Men jeg har likevel valgt å ta med forskningsresultatene med de innsamlede observasjonene og praksisfortellingene jeg og personale har fått til. Å finne en god problemstilling som satte ord på det jeg ville frem til viste seg å være vanskeligere enn jeg trodde. Med god hjelp under veiledning fra lærerne så fant vi sammen en som var godt formulert. Å kunne tydeliggjøre det jeg ville frem til i problemstillingen har vært til stor hjelp under denne prosessen. Hvordan kan vi som personal på småbarnsavdelingen, gjennom dialog og samspill med barna, støtte deres mestring i påkledningen? Det var akkurat dette jeg ville finne ut av i denne Aksjonsforskningen, under arbeidet med personalet og den prosessen vi har vært gjennom mener jeg å ha funnet noen svar på hvordan vi kan få til en god støtte av barns mestring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskoleen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleBarnas læringsmiljø på en småbarnsavdeling: sosialt samspill mellom voksne og barn i garderoben som et ledd i barnas læring i 1-2 årsalderen.en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderKristin Hovdenaken_US
dc.source.pagenumber32en_US
dc.description.localcodeBPBAC4900en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal