Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWormdal, Julie Møller
dc.coverage.spatialTrondheim, Norgeen_US
dc.date.accessioned2020-10-02T07:23:19Z
dc.date.available2020-10-02T07:23:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2680796
dc.description.abstractI rammeplanen fra 2017 blir ikke sorg nevnt. I stedet står det heller mer generelt under fagområdet livsmestring og helse og latent under de fleste andre fagområdene.. I rammeplanen står ordet sorg i rammeplanen fra 1997. Det finnes dog ikke nok litteratur rundt hvordan man hjelper barn i sorg og derfor vil jeg både for meg selv og andre pedagoger lære mer om dette feltet for å bli en tryggere voksenperson i en situasjon som kan være vanskelig for alle. Begrepene sorg og traumatisk sorg er to forskjellige ting og skal ikke forveksles. Hvis et barn har traumatisk sorg må andre instanser inn enn barnehagen. Barnehagen har ikke spesialkompetanse til å bearbeide sorgen på terapeutisk måte da den først og fremst ligger hos fagpersoner som psykologer og lignende. På bakgrunn av min tematikk har jeg valgt meg ut følgende problemstilling som kommer her: På hvilke måter kan tegning brukes som en estetisk veiledningsprosess i sorgprosessen hos barn, og hva sier rammeplanen om sorg og krisehåndtering?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskoleen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleBarn i sorg: på hvilke måter kan tegning brukes som en estetisk veiledningsprosess i sorgprosessen hos barn, og hva sier rammeplanen om sorg og krisehåndtering?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderJulie Møller Wormdalen_US
dc.source.pagenumber30en_US
dc.description.localcodeBHBAC3910en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal