dc.contributor.author | Reinertsen, Anne Beate | |
dc.date.accessioned | 2018-09-20T11:48:25Z | |
dc.date.available | 2018-09-20T11:48:25Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Reinertsen, A. B. (2016). Hva er det med Irma? På veg mot immanente kritikk praksiser og rettferdige utdanningsøyeblikk. Nordisk Barnehageforskning. 12(6), 1–12. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1890-9167 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2563660 | |
dc.description.abstract | Artikkelen handler om kvalitetsvurdering i et nymaterielt perspektiv: Kroppslig kunnskap og viten. Teori og metode skrives sammen i immanent samtidighet for å gi et bilde på kompleksitet. Både hensikt og mål med artikkelen er å følge den flyten som Irma som hendelse eller event produserer, for å åpne opp potensialitet for en bekreftende eller affirmativ poetiserende kritikkpraksis og en ny forståelse av- og vurdering for kvalitet. Kvalitet skrives fram som en hendelse, intensitet eller kraft i et øyeblikk. Øyeblikket er derfor tekstens eneste og bærende struktur, som kvalitet i bevegelse. Tekstens indre logikk har slik til hensikt å motvirke forsøk på å skape definerte, faste eller bestemte oppfatninger av hva kvalitet er og hvordan kvalitet kan vurderes. På denne måten håper jeg å vise hva nymaterielle perspektiver kan gjøre for å bygge kulturer for innovasjon hvor kvalitet vurderes og produseres igjen og igjen. De setter forskjellighet i bevegelse og åpner opp for å skape rettferdige utdanningsøyeblikk. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | OsloMet | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Affirmativ kritikk | nb_NO |
dc.subject | Fiksjon som metode | nb_NO |
dc.subject | Immanente vurderingspraksiser | nb_NO |
dc.subject | Innovasjon | nb_NO |
dc.subject | Kropp som profesjon | nb_NO |
dc.subject | Kvalitet | nb_NO |
dc.subject | Prosess kvalitet | nb_NO |
dc.subject | Ontologisk vending i forskning og utvikling | nb_NO |
dc.subject | Poetiserende praksiser | nb_NO |
dc.subject | Rettferdighet | nb_NO |
dc.subject | Vurderingsliteracy | nb_NO |
dc.title | Hva er det med Irma? På veg mot immanente kritikk praksiser og rettferdige utdanningsøyeblikk | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 1–12 | nb_NO |
dc.source.volume | 12 | nb_NO |
dc.source.journal | Nordisk Barnehageforskning | nb_NO |
dc.source.issue | 6 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1398949 | |