Show simple item record

dc.contributor.authorReinertsen, Anne Beate
dc.date.accessioned2018-09-20T11:48:25Z
dc.date.available2018-09-20T11:48:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationReinertsen, A. B. (2016). Hva er det med Irma? På veg mot immanente kritikk praksiser og rettferdige utdanningsøyeblikk. Nordisk Barnehageforskning. 12(6), 1–12.nb_NO
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2563660
dc.description.abstractArtikkelen handler om kvalitetsvurdering i et nymaterielt perspektiv: Kroppslig kunnskap og viten. Teori og metode skrives sammen i immanent samtidighet for å gi et bilde på kompleksitet. Både hensikt og mål med artikkelen er å følge den flyten som Irma som hendelse eller event produserer, for å åpne opp potensialitet for en bekreftende eller affirmativ poetiserende kritikkpraksis og en ny forståelse av- og vurdering for kvalitet. Kvalitet skrives fram som en hendelse, intensitet eller kraft i et øyeblikk. Øyeblikket er derfor tekstens eneste og bærende struktur, som kvalitet i bevegelse. Tekstens indre logikk har slik til hensikt å motvirke forsøk på å skape definerte, faste eller bestemte oppfatninger av hva kvalitet er og hvordan kvalitet kan vurderes. På denne måten håper jeg å vise hva nymaterielle perspektiver kan gjøre for å bygge kulturer for innovasjon hvor kvalitet vurderes og produseres igjen og igjen. De setter forskjellighet i bevegelse og åpner opp for å skape rettferdige utdanningsøyeblikk.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherOsloMetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectAffirmativ kritikknb_NO
dc.subjectFiksjon som metodenb_NO
dc.subjectImmanente vurderingspraksisernb_NO
dc.subjectInnovasjonnb_NO
dc.subjectKropp som profesjonnb_NO
dc.subjectKvalitetnb_NO
dc.subjectProsess kvalitetnb_NO
dc.subjectOntologisk vending i forskning og utviklingnb_NO
dc.subjectPoetiserende praksisernb_NO
dc.subjectRettferdighetnb_NO
dc.subjectVurderingsliteracynb_NO
dc.titleHva er det med Irma? På veg mot immanente kritikk praksiser og rettferdige utdanningsøyeblikknb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber1–12nb_NO
dc.source.volume12nb_NO
dc.source.journalNordisk Barnehageforskningnb_NO
dc.source.issue6nb_NO
dc.identifier.cristin1398949


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Artikler (Articles) [165]
    For alle publikasjoner i tidsskrifter (For every journal publication.)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal