Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorÅmot, Ingvild
dc.contributor.editorLyngseth, Else Johansen
dc.contributor.editorMørland, Bodil
dc.date.accessioned2018-04-11T11:28:26Z
dc.date.available2018-04-11T11:28:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9788205495968
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2493641
dc.description.abstractKartlegging som fenomen kan betraktes fra flere perspektiver. I enkelte sammenhenger gjøres pedagogisk kartlegging nærmest synonymt med krenkelser av barn, deres egenverdi og som redskap for et kapitalistisk og profittjagende samfunn. I spesialpedagogisk praksis er kartlegging en velkjent tilnærming til å bli bedre kjent med barns styrker, utfordringer og hverdagsliv. Pedagoger kan kartlegge barns miljø, spesifikke ferdigheter og samspill med omgivelsene. Generelt er kartlegging av alle barn et utgangspunkt for vurdering av barns ståsted og situasjon på ulike utviklingsområder. Resultatene av kartlegging gir grunnlag for tilrettelegging og evaluering av tiltak. I kapitlet vil jeg diskutere kartlegging som fenomen både innenfor almennpedagogisk tilnærming og i henhold til spesialpedagogisk praksis.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherGyldendal Akademisknb_NO
dc.relation.ispartofTidlig innsats i tidlig barndomnb_NO
dc.titleKartleggingens mangfoldighet og nødvendighetnb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber134-150nb_NO
dc.description.localcodevit-2017nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel