Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLyngseth, Else Johansen
dc.contributor.authorAndresen, Guri Hauge
dc.contributor.editorLyngseth, Else Johansen
dc.contributor.editorMørland, Bodil
dc.date.accessioned2018-04-11T11:12:23Z
dc.date.available2018-04-11T11:12:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9788205495968
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2493631
dc.description.abstractI tidlig alder legges grunnlaget for barnets senere språk- og kommunikasjonsutvikling. Små barn bruker språket for det meste i sosial samhandling og lek. Spedbarn med forsinket modning av språkevnen og med svake kommunikasjonsuttrykk er avhengig av ekstra stimulering for å fremme kommunikasjonen og en positiv utvikling. Ikke alle barn med nedsatt funksjonsevne utvikler et funksjonelt talespråk. Dette kapitlet retter oppmerksomheten mot hva alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK) er, hvilke muligheter det kan gi, og hvordan barnehagen kan jobbe med ASK for barn i tidlig alder.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherGyldendal Akademisknb_NO
dc.relation.ispartofTidlig innsats i tidlig barndomnb_NO
dc.titleSpråkstimulering med alternativ og supplerende kommunikasjon i tidlig alder for barn med nedsatt funksjonsevnenb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282nb_NO
dc.source.pagenumber92-112nb_NO
dc.description.localcodevit-2017nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel