• Tilrettelegging av kosthold og måltid i barnehagen 

      Fløttum, Mats (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvilke erfaringer har personalet i en idrettsbarnehage kontra en ordinær barnehage i tilrettelegging av kosthold og måltider?
    • Toddleres medvirkning i barnehagen 

      Moen, Elin Irene Brurok (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Får barna medvirke ved hjelp av sine kommunikasjonsuttrykk, og hva kan påvirke deres mulighet for medvirkning?
    • Trygghet hos ettåringer i barnehagen 

      Berby, Ida Erlid (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvilke faktorer kan være med på å skape trygghet hos ettåringer i en basebarnehage?
    • Trygghet i oppstartsfasen 

      Fredriksen, Birgitte Aminda (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan arbeider en barnehage for å gi de minste barna en trygg oppstart?
    • Utviklingsarbeid 

      Brevik, Cathrine Lossius (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling: Hvordan organiseres utviklingsarbeid i barnehagen, og hvilken rolle har intern veiledning i dette arbeidet? Styrers perspektiv.
    • Voksen-Barn relasjon 

      Hansen, Aina (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan man som voksen i barnehagen skape gode relasjoner til alle barna?
    • Voksenrollen i uteområdet 

      Røsten, Marianne (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvilken betydning har personalet for barns fysiske aktivitet i utetida og hvordan kan personalet tilrettelegge for at barn skal få gode erfaringer med fysisk lek ute?
    • Værekraft: en begrunnelse for musikk? 

      Tverå, Trine Lund (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan begrunner vi musikkens værekraft i barnehagen?
    • Å lære flere språk samtidig. Hvordan kan personalet møte de yngste flerspråklige barna for å berike språkmiljøet i barnehagen? 

      Heireth, Emma (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan personalet møte de yngste flerspråklige barna for å berike språkmiljøet i barnehagen?