• Rom for ro gjennom pedagogisk nærvær og kunstfag 

      Sønsteby, Lydia (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan legge til rette for at barn skal lære å ta vare på seg selv og utvikle en selvomsorg for eget behov for ro i hverdagen?
    • Selvregulering 

      Gjestad, Arnt T. Larsen (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan barnehagelæreren fremme barns evne til selvregulering, med utgangspunkt i trygghetssirkelen?
    • Steg for steg. Ergonomi og barns mestring 

      Johansson, Ingvild (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan ergonomi i barnehagen føre til barns mestring?
    • Toddleres medvirkning i barnehagen 

      Moen, Elin Irene Brurok (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Får barna medvirke ved hjelp av sine kommunikasjonsuttrykk, og hva kan påvirke deres mulighet for medvirkning?
    • Trygg tilknytning i oppstarten 

      Bjerkenås, Trine (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan personalet tilrettelegge for en trygg tilknytning for de minste barna i oppstartsfasen?
    • Trygghet hos ettåringer i barnehagen 

      Berby, Ida Erlid (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvilke faktorer kan være med på å skape trygghet hos ettåringer i en basebarnehage?
    • «Æ lure på koffor natta går so fort?» : en studie i barns undringsuttrykk 

      Aamås, Marte Vartdal (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kommer barns undring til uttrykk i en barnehage med kulturelt mangfold