Velg et delarkiv for å bla i samlingene

  • Udefinerbart materiale i barnehagen 

    Anfinset, Lea Marie (Bachelor thesis, 2022)
    I løpet av min utdanning hos Dronning Mauds Minne Høgskole har jeg vært i tre ulike praksisbarnehager. Fra disse praksisperiodene har jeg fått ulike erfaringer rundt temaet gjenbruk og bærekraft, og hvor aktivt barnehagene ...
  • Barns undring som ressurs 

    Nordahl, Øyvind Olaus (Bachelor thesis, 2022)
    Rammeplan for barnehagens innhold sier at barnehagen skal tilrettelegge for mangfold av naturopplevelser og at barna skal få oppleve naturen som arena for lek og læring (Kunnskapsdepartementet, 2017, s.52). Personalet skal ...
  • Voksnes støtte i barns utforsking og lek 

    Aarnæs, Julie (Bachelor thesis, 2022)
    Gjennom tidligere praksisperioder har jeg observert at de ansatte ikke støtter barna så mye i deres utforsking av materiale som er udefinerbart. Det har ikke blitt lagt opp til det da de ansatte hadde lite eller ingen ...
  • The changing faces of autism: The fluctuating international diagnostic criteria and the resulting inclusion and exclusion—A Norwegian perspective 

    Chahboun, Sobh; Stenseng, Frode; Page, Alexander Gamst (Peer reviewed; Journal article, 2022-07-28)
    The common understanding of autism spectrum disorders (ASD) has gone through a number of permutations since the first description in 1943. Throughout these shifting understandings, there have been a number of behaviors and ...
  • Barnehagens garderobe som semiotisk landskap - og et sted for barns literacy? 

    Østbø Munch, Christine B.; Semundseth, Marit; Hopperstad, Marit Holm (Peer reviewed; Journal article, 2022)
    Denne artikkelen undersøker barnehagens garderober som semiotisk landskap. Materialet består av totalt 1101 fotografier av tekster i tretten barnehagegarderober og samtaler med de ulike avdelingenes pedagogiske ledere om ...

Vis flere