Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Nye registreringer
Viser treff 681-700 av 1143
-
Bærekraftig utvikling: hvilke tanker og forståelser har barn for den økologiske dimensjonen av bærekraftig utvikling
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: hvilke tanker og forståelser har barn for den økologiske dimensjonen av bærekraftig utvikling -
Årsplaner i et mangfoldsperspektiv: Problemstilling: Hvordan kommer planlegging med flerkulturelt mangfold frem i årsplaner sett i lys av Rammeplan for barnehagen. Innhold og oppgaver?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kommer planlegging med flerkulturelt mangfold frem i årsplan i lys av Rammeplanen for barnehagen. Innhold og oppgaver? -
Tilrettelegging for lek og aktivitet ute om vinteren: En bacheloroppgave som omhandler personalet som tilretteleggere ute om vinteren.
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan legger personalet i barnehagen til rette for lek og fysisk aktivitet for 2-åringene ute om vinteren? -
Sang og musikk i barnehagens rutinesituasjoner: Et verktøy for å skape gode samspillsopplevelser?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kan man skape gode samspill i barnehagens rutinesituasjoner ved bruk av sang og musikk? -
Omsorg i møte med de yngste barna i barnehagen: Man må være til stede i de øyeblikkene som er der, man må ha hodet sitt og hjerte sitt på plass, for kvalitet er en ferskvare og det kan vi aldri stoppe og arbeide med
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hva legger personalet i begrepet omsorg og hvordan arbeider de med dette gjennom barnehagens rutinesituasjoner? -
Tilvenning for de yngste barna i barnehagen: Hvordan jobber barnehagepersonalet for å trygge 1-åringen i tilvenningen?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan jobber barnehagepersonalet for å trygge 1-åringen i tilvenningen? -
En kvalitativ studie om barnehageansattes erfaringer med barns mestringsopplevelser i barnehagens uteområde
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvilke erfaringer har ansatte i barnehagen med mestringsopplevelser hos barn i barnehagens uteområde ? -
Dyr som ressurs i pedagogisk arbeid
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan bruker gårdsbarnehager samvær med dyr som ressurs i det pedagogiske arbeidet, og hvilke erfaringer har de gjort seg rundt bruken av dyr? -
Voksnes deltakelse i lek: Hvilke forutsetninger ligger til grunn for at voksne skal delta i lek?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvilke forutsetninger ligger til grunn for at voksne skal delta i lek? -
Tilrettelegging for nyankomne barn og foreldre, og personalets kompetanse i møtet med familiene: På hvilke måter kan man legge til rette for nyankomne barn og foreldre? Og hvilken kompetanse bør personalet ha?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Å legge til rette for nyankomne barn og foreldre, og personalets kompetanse i møte med familiene. På hvilke måter kan man legge til rette for nyankomne barn og foreldre i barnehagen? Og hvilken kompetanse ... -
Musikk i barnehagen – fra rytmeegg til Spotify: Har det skjedd en endring?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kan bruken av strømmetjenester påvirke arbeidet med musikk i barnehagen? -
Natur- og friluftsbarnehagers arbeid med musikk: Hvilke muligheter og utfordringer ser de pedagogiske lederne i barnehagen når det kommer til å jobbe med musikk ute på tur ?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvilke muligheter og utfordringer ser de pedagogiske lederne i barnehagen når det kommer til å jobbe med musikk ute på tur ? -
Forebygging av mobbing og krenkende adferd i barnehagen: Hva er mobbing i barnehagen og hvordan jobber ulike barnehager med forebygging av mobbing og krenkende adferd blant de eldste barna i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hva er mobbing i barnehagen, og hvordan jobber ulike barnehager med forebygging av mobbing og krenkende adferd blant de eldste barna i barnehagen? -
Æ høre nå på sjøen, fyrtårnet må få lys!: Hvordan kan et rom iscenesatt med en overhead inspirere barns lek?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kan et rom iscenesatt med en overhead inspirere barns lek? -
«Vi er ikke tankelesere»… : Hvordan bruke en lekverden for å håndtere konflikter mellom barn i lek?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan bruke en lekverden for å håndtere konflikter mellom barn i lek? -
Medvirkning og de yngste barna i barnehagen: Kroppslig- og non-verbal kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hva mener barnehagelærere ligger i begrepet medvirkning, og hvordan jobbes det med medvirkning blant de yngste barna i barnehagen? -
Kjærlighet som profesjonsutøvelse i barnehagen: hva sier et utvalg barnehagelærere om kjærlighet som profesjonsutøvelse om arbeidet med de yngste barna i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hva sier et utvalg barnehagelærere om kjærlighet som profesjonsutøvelse i sitt arbeid med de yngste barna i barnehagen -
Spikking i barnehagen: Hvem, hva og hvorfor ?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Spikking i barnehagen, hvem, hva og hvorfor -
Medvirkning og demokrati i barnehagen: Hvordan kan barnekonferanse fungere som metode for å legge til rette for barns medvirkning i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kan barnekonferanse fungere som metode for å legge til rette for barns medvirkning? -
Er du redd når barnet ditt leker? : Hvilke oppfatninger har foresatte av risikofylt lek? En sammenligning av naturbarnehage og ordinær barnehage.
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvilke oppfatninger har foresatte av risikofylt lek? En sammenligning av naturbarnehage og ordinær barnehage.