Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Recent submissions
Now showing items 1121-1140 of 1143
-
«Sitt på gulvet med meg» : om betydningen for to-åringens lek at barnehagepersonalet sitter på gulvet
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvilken betydning kan det ha for to-åringens lek at barnehagepersonalet sitter på gulvet? -
De minste barnas utøvelse av empati : på hvilken måte utøver de minste barna empati og omsorg for hverandre?
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: På hvilken måte utøver de minste barna empati og omsorg for hverandre? -
"Har æ nå valg da?" : hvordan inspirere personalet til kreativ bruk av digitale verktøy i musikkleg?
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: hvordan kan man inspirere personalet i barnehagen til kreativ bruk av digitale verktøy i musikklek? -
«Æ vart sint!» : en kvalitativt studie om sinne og emosjonsregulering
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvilken bevissthet har barn om sinne, og hvordan opplever barn å bli møtt med denne følelsen? -
Barns begrepstilegnelse : hvordan arbeider barnehagen med å tilrettelegge for barns tilegnelse av matematiske begreper?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan arbeider barnehagen med å tilrettelegge for barns tilegnelse av matematiske begreper? -
Hvordan arbeider de voksne i barnehagen for å skape et støttende samspill med de yngste barna som har emosjonelle vansker?
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvordan arbeider de voksne i barnehagen med å skape et støttende samspill med de yngste barna som har emosjonelle vansker? -
Motivasjonskraft i barnehagen
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: Hva motiverer barnehageansatte, og hvordan kan pedagogisk leder bidra til å motivere sine medarbeidere? -
Oppstart i barnehagen
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: På hvilken måte kan pedagogisk leder legge til rette for at små barns behov for tilknytning blir ivaretatt i oppstartsperioden? -
Resilience in Minorities
(Journal article, 2010-01)In this study we compare the situation of two minorities, the San people of Botswana and the Travellers in Norway. We want to explore how their way of life, their culture, travelling then want to show how knowledge of ... -
Mye på spill - å skape ny virkelighet
(Rapport;, Research report, 2017-04)Dette er en rapport fra et pedagogisk utviklingsarbeid gjort ved DMMH. Den presenterer et prosjekt som omhandler en konflikt i en studentgruppe og den framskriver et konflikthåndteringsforløp ut fra dramaturgiske og ... -
Kommunikasjon med barn via tolk - et flerfaglig samarbeidsprosjekt
(Research report, 2016)Studien hadde som hensikt å undersøke hva som er spesielt ved å kommunisere med små barn via tolk og om det kreves særskilt kompetanse i tolkesituasjoner med små barn. Hva kan være utfordringer og muligheter i tolkemedierte ... -
Kartlegging av hendelser og ulykker som medfører skade på barn i barnehage
(Research report, 2013-02)På oppdrag fra Utdanningsdirektoratet har Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehage-lærerutdanning gjennomført en kartlegging av hendelser og ulykker som medfører skade på barn i barnehage. Prosjektet ble gjennomført fra ... -
"Danse i lag med dåkk!?" : musisk utfoldelse blant barn i alderen 1-3 år
(DMMHs publikasjonsserie;2008:1, Book, 2008) -
Nye lederroller i et utvalg kommunale barnehager med fokus på enhets- og fagledere
(FoU i praksis 2010;, Chapter, 2011) -
Firmaments of imagination - using the Scottish storyline method in early childhood education and care teacher training
(FoU i praksis 2012;, Chapter, 2013) -
Danning gjennom historie og tradisjonsformidling i barnehagen
(FoU i praksis 2012;, Chapter, 2013) -
Barnehage som barneverntiltak - et kvalitativt godt tilbud for barna og deres foreldre?
(FoU i praksis 2012;, Chapter, 2013) -
Barnehagen - en inkluderende fellesarena? Om minoritetsspråklige barn i barnehagen
(Journal article, 2009)I denne artikkelen setter vi fokus på minoritetsspråklige barns språkopplæring og språkstimulering i barnehagen. Et overordnet tema er hvordan det i barnehagen skapes rom for inkludering i praksis, som det å beherske et ... -
1-3 åringers uteaktivitet om vinteren
(FoU i praksis 2011;, Chapter, 2012) -
Små barns rett til beskyttelse - med blikk mot utdanningsinstitusjoner
(FoU i praksis 2010;, Chapter, 2011)