Blar i Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning på emneord "Barnehagebarn"
Viser treff 1-20 av 27
-
Barnehagelærerens arbeid med de yngste barnas risikofylte lek
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan arbeider barnehagelæreren med de yngste barnas risikofylte lek i barnehagen? -
Barneperspektivet på bevegelseslek i barnehagen. 5-åringens erfaringer med bevegelseslek i barnehagen
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilke erfaringer har 5-åringen med bevegelseslek i barnehagen? -
De minste barna med spesielle behov
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan de minste barna med spesielle behov sees og møtes i barnehagens toddlerkultur? -
De minste barnas tilknytning i barnehageoppstart
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan personalet bidra til at de minste barna får en trygg tilknytning til barnehagen, og hvilke tanker har ulike yrkesgrupper rundt dette tema? -
De yngste barnas lek
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilken rolle har barnehagelæreren i de yngste barns spontane lek i barnehagen? -
Det setter spor...
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan bør voksne møte de ulike følelsene de yngste barna mellom ett og tre år viser i barnehagen? -
Endringsarbeid
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan personalet ta hensyn til de yngstes medvirkning i et endringsarbeid? -
Fysisk form hos barn i naturbarnehager og ordinære barnehager
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan er den fysiske formen hos barn i naturbarnehage kontra barn i ordinære barnehager? -
Helhetlig språkstimulering i barnehagen. Hvordan skape et stimulerende språkmiljø for de yngste barna i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan møtes de yngste barnas tidlige verbale språkuttrykk? -
Identifying and characterizing risky play in the age one-to-three years
(Journal article; Peer reviewed, 2017)While research has investigated risk-taking in play for children from the age of four years upwards, less is known of risky play with children under four years. A small-scale observational study with children from five ... -
Kjønnslikestilling for barnehagebarn. Hvordan arbeider pedagogene i barnehagen for å gi jenter og gutter like muligheter i barnehagehverdagen?
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan arbeider pedagogene i barnehagen for å gi jenter og gutter like muligheter i barnehagehverdagen? -
Lek og estetiske virkemidler
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan utvikler barna leken sin ved hjelp av estetiske virkemidler? -
Morgenstund – gull i munn?
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan legge til rette for trygg overgang fra foreldreomsorg til barnehagedag, for de yngste barna om morgenen i oppstartsfasen? -
Motorisk usikre barn
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hva er barnehagepersonalets erfaringer med motorisk usikre barn? -
Muligheter i garderoben
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan blir den pedagogiske virksomhet påvirket av garderobens fysiske utforminger og materialer? -
Personalets kommunikasjon med de yngste barna
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hva er det som preger de ansattes kommunikasjon med de yngste barna i måltidssituasjon? -
Personalets kunnskap og holdninger til minoritetsspråklige barns språkutvikling
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilke praksiser har man i barnehage 1 og barnehage 2 for å ivareta minoritetsbarns morsmål? -
Personalets roller i barnehagens uterom: En sammenligning av en friluftsbarnehage, og en ordinær barnehages tilrettelegging for variert lek ute for de største barna
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan legger personalet i en friluftsbarnehage, i forhold til en ordinær barnehage, til rette for variert lek i uterommet for de største barna i barnehagen? -
Sang og musikkvalg i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvilke pedagogiske begrunnelser ligger til grunn for valg av sang og musikkrepertoar for de minste barna i barnehagen? -
Selvregulering hos barn: En kvalitativ studie som tar for seg selvregulering hos barn i barnehagealder og hvordan man kan arbeide med dette i en Montessoribarnehage
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan arbeider en Montessoribarnehage med selvregulering?