Blar i Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning på tittel
Viser treff 399-418 av 1143
-
Fysisk aktivitet og fellesskapsfølelse i barnehagen
(Bachelor thesis, 2023)I min bacheloroppgave har jeg valgt temaet fysisk aktivitet og fellesskapsfølelse. Den personlige begrunnelsen for valg baserer seg blant annet på egen barndom, og betydningen av fysisk aktivitet og fellesskap. Selv har ... -
Fysisk aktivitet og motorisk utvikling
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan legges det til rette for fysisk aktivitet på en småbarnsavdeling med tanke på barnas motoriske utvikling? -
Fysisk aktivitet pa sma barnsavdeling
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling:Hvordan legger barnehagen til rette for fysisk aktivitet innendørs på småbarnsavdeling? -
Fysisk aktivitet som fremmer god psykisk og fysisk helse: en bacheloroppgave som omhandler barnehagelæreren som tilrettelegger for fysisk aktiviet
(Bachelor thesis, 2020)For barn i dag er fysisk aktivitet en stor del av hverdagen for de fleste. Barn som går i norske barnehager i dag tilbringer store deler av dagen sin i barnehagen. Det er viktig at alle barn i løpet av dagen får utløp for ... -
Fysisk form hos barn i naturbarnehager og ordinære barnehager
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan er den fysiske formen hos barn i naturbarnehage kontra barn i ordinære barnehager? -
Fysisk lek og inkludering i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020)Oppgavens tema ble valgt på bakgrunn av praksisperioden jeg gjennomførte på mitt siste studieår i bachelorgraden på Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærere. Denne praksisperioden gjennomførte jeg i Lisboa i ... -
Følelser, som inngang til god psykisk helse
(Bachelor thesis, 2022)Verdensdagen for psykisk helse og deres nettside var det som ga meg inspirasjon til det denne bacheloroppgaven skal baseres på. På nettsiden fant jeg tilgjengelig materiale for barnehagen, og videre ressursen som er mitt ... -
Følgeevaluering av kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 4. TFoU-rapport 2019:5.
(Research report, 2019)Dette er den fjerde rapporten fra følgeevalueringen av strategien Kompetanse for fremtidens barnehage, med Utdanningsdirektoratet som oppdragsgiver. Rapporten tar for seg to tema: Innholdet i utdanningen Lederutdanning for ... -
Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 5. TFoU-rapport 2020:11
(Research report, 2020)Rapporten kartlegger og belyser hvordan barnehageeiere og universitet- og høgskolesektoren forstår og utøver barnehagebasert kompetanseutvikling i et partnerskap. Casefylkene har ulike utgangspunkt med tanke på geografi, ... -
Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Oppsummeringsrapport
(Research report, 2021)Strategien Kompetanse for fremtidens barnehage er et sentralt virkemiddel for å støtte implementering av rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver, og har et mål om å sikre barn et barnehagetilbud av høy kvalitet. ... -
Før, under og etter: En konsert med barns medvirkning i fokus
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan skape en god konsert med fokus på barns medvirkning? -
Førskolebarns multimodale praksiser forstått som tidlig literacy
(Bachelor thesis, 2022)For å kunne undersøke det ovennevnte samspillet mellom tegningene og fortellingene har jeg kommet fram til følgende problemstilling: Hvordan kan barns multimodale praksiser forstås som tidlig literacy? Problemstillingen ... -
Førskolelærerens foreldresamarbeid med tidligere rusavhengige
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan arbeider barnehagen med foreldresamarbeidet når de har foreldre på sin småbarnsavdeling som er tidligere rusavhengige? -
Førskulelæraren – ein ressurs i skulen?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Korleis kan førskulelæraren vere ein ressurs i forhold til dei yngste barna i skulen? -
Førstegangsledelse : fra student til pedagogisk leder
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan en nyutdannet barnehagelærer som går rett inn som pedagogisk leder utvikle sin yrkesidentitet og lederrolle? -
Førstegangsledelse i barnehagen : utfordringer i rollen som ny pedagogisk leder
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan opplever nyutdannede pedagogiske ledere første året i barnehagen? -
Gender matters: male and female ECEC practitioners’ perceptions and practices regarding children's rough-and-tumble play (R&T)
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The aim of this study was to explore Norwegian early childhood education and care (ECEC) practitioners’ perceptions and practices regarding children’s indoor and outdoor rough-and-tumble play (R&T) from a gender perspective. ... -
Genetic Rescue of the Highly Inbred Norwegian Lundehund
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Augmenting the genetic diversity of small, inbred populations by the introduction of new individuals is often termed “genetic rescue“. An example is the Norwegian Lundehund, a small spitz dog with inbreeding-related health ... -
Gitar som medium for barns estetiske uttrykk
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan gitaren være et medium for barns estetiske uttrykk?