Barn og rom. Refleksjoner over barns opplevelse av rom
Amundsen, Hilde Merete; Blakstad, Siri Hunnes; Krogstad, Atle; Knudsen, Vibeke; Manum, Bendik; Wågø, Solvår
Report
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3070063Utgivelsesdato
2007-03-01Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Barn og rom. Refleksjoner over barns opplevelse av rom (Rapport Nr. SB BY A07004). Trondheim kommune, 65.Sammendrag
SINTEF Byggforsk og Dronning Mauds Minne Høgskole hadde på oppdrag fra Trondheim kommune
undersøkt to barnehager bygd etter baseprinsipp med fokus på hvordan fysiske omgivelser danner premisser for, og rammer rundt, barns utfoldelse i barnehagen. Resultat fra prosjektet skal gi innspill til utvikling av nybygg, samt gi innspill til endring i de eksisterende barnehagene.
Problemstillingene for forskning er todelt. Sentrale spørsmål i forskningsprosjektet er følgende:
- Barnehagens steder og rom i et dannelsesperspektiv
- Barnehagens fysiske utforming og Trondheim kommunes målsettinger i funksjons- og arealprogram for barnehager.