Browsing DMMH Brage by Author "Granrusten, Per Tore"
Now showing items 1-6 of 6
-
Early Childhood Teacher or Leader? Early Childhood Directors’ Perceptions of Their Identity
Granrusten, Per Tore (Journal article; Peer reviewed, 2016)This article is part of the project on ‘Leadership for Learning: Challenges for Early Childhood Education and Care (ECEC) Institutions in Norway’, funded by The Research Council of Norway. The publication of the full report ... -
Ledelse og læring i barnehagen
Skjæveland, Yngve; Granrusten, Per Tore; Moen, Kari Hoås; Lillemyr, Ole Fredrik (Peer reviewed; Journal article, 2017)Artikkelen diskuterer det teoretiske grunnlaget for å relatere begrepene ledelse og læring til hverandre i en barnehagesammenheng, og presenterer noen sentrale funn fra forskningsprosjektet Ledelse for læring – utfordringer ... -
Læringskulturer i kontinuerlig fornyelse: Utviklingsarbeid i læringsintensive barnehager.
Nilssen, Erlend (Master thesis, 2019)Dette er et masterprosjekt i barnehageledelse og problemstillingen er: Hva gjør styrere for å drive utviklings- og læringsprosesser og hvordan preger dette arbeidet organisasjonskulturen i barnehagen? Å lede utviklings- ... -
Nye lederroller i et utvalg kommunale barnehager med fokus på enhets- og fagledere
Granrusten, Per Tore; Moen, Kari Hoås (FoU i praksis 2010;, Chapter, 2011) -
Organisasjonskultur i barnehagen
Margrete Duna, Drage, MLMOP5900 (Master thesis, 2021)Denne oppgaven er sluttresultatet av et masterprosjekt med utgangspunkt i følgende problemstilling: «Hvordan vil endring i organisasjonskulturen påvirke pedagogenes rammebetingelser for ledelse?» Ledelse i barnehagen har ... -
Står utdanningas innhold i forhold til kravene til ledelseskompetanse som førskolelærerne forventes å ha i møte med yrket?
Granrusten, Per Tore (FoU i praksis 2011;, Chapter, 2012)