• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på forfatter 
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i DMMH Brage på forfatter "Franck, Karianne"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-7 av 7

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • A Continuum Deconstructed: Exploring how Day-care Staff’s Discursive Practices Construct Children as Possibly Impaired 

      Franck, Karianne (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Based on interviews and fieldwork in Norwegian day-care institutions, I examine day-care staffs’ descriptions of children suspected of, but not (yet) diagnosed as, having impairments. The main research question is: how do ...
    • Barn som viktige aktører for utviklingen av normalitetsforståelse i barnehagen: En kvalitatitv studie av hvordan fire barn med rett til spesialpedagogisk hjelp synliggjør sine perspektiver i møte med normalitetsgrenser i barnehagens hverdagsliv 

      Paulsen, Therese (Master thesis, 2020)
      I denne studien har jeg undersøkt hvordan barn med rett til spesialpedagogisk hjelp og tilrettelegging synliggjør sine perspektiver i møte med barnehagens normalitetsgrenser. Tema for oppgaven er aktuell og viktig sett mot ...
    • The educational context in expert assessments. A study of special education documents of children in ECEC institutions 

      Franck, Karianne (Peer reviewed; Journal article, 2021-08)
      The aim of this study was to critically examine how expert assessment documents describe and assess the early childhood education and care (ECEC) context in reports about a child’s need for special educational support. ...
    • «Hun er ikke så flink til å dele». En alternativ tilnærming til sosiale normer om deling i barnehagen 

      Franck, Karianne (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      At barn skal lære å dele med hverandre, er en del av barnehagens hverdag. Hva som menes med deling og hvordan sosiale normer om deling finner sted i barnehagen, risikerer derimot å bli tatt for gitt i hverdagen. Som forsker ...
    • Material as actor in the enactment of social norms: Engaging with a sociomaterial perspective in childhood studies to avoid the ‘traps of closure’ 

      Sørenssen, Ingvild Kvale; Franck, Karianne (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      This article employs a sociomaterial perspective and explores how material artefacts take part in the enactment of social norms by analysing empirical examples from two different childhood studies projects in Norway. Drawing ...
    • Neoliberalisering av normaliteten og det kompetente barnet 

      Franck, Karianne (Chapter, 2017)
      Dette kapitlet presenterer et alternativt syn i debatten om tidlig innsats, med mål om å skape refleksjon omkring hva som anses som normalt, og utfordre forventninger og vurderinger av enkeltbarn innen en neoliberal diskurs. ...
    • Spesialpedagogers ivaretagelse av barn som viser utfordrende atferd i barnehagen 

      Stray, Silje Elisabeth (Master thesis, 2021)
      Jeg har i denne studien utforsket hvordan spesialpedagoger møter barn som viser utfordrende atferd i barnehagen, og hvilke muligheter og begrensninger spesialpedagoger erfarer i utførelsen av det spesialpedagogiske arbeidet. ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit