• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing DMMH Brage by Author "Thiel, Oliver"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-9 of 9

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Barnehagens innerom som læringsarena: en bacheloroppgave om personalets tanker om barnehagens innerom, og hvordan innerommet kan påvirke barns romforståelse 

      Hagestuen, Ellen Hansen (Bachelor thesis, 2020)
      I oppstartsfasen av bachelorprosjektet ble jeg raskt klar over hvilket tema jeg ønsket å gå nærmere inn på, men problemstillingen krevde en del gjennomarbeiding. Jeg synes det var utfordrende å formulere en god problemstilling ...
    • Barns selvstendighet: hvordan jobber ansatte i barnehagen med barns selvstendighet i dagligdagse situasjoner? 

      Norås, Hanne (Bachelor thesis, 2020)
      I min siste praksisperiode i tredje klasse, hadde jeg praksis i en barnehage som jobber mye og bevisst med at barn skal medvirke mest mulig i hverdagen sin. Jeg ble veldig imponert av treåringene som skrapte, skylte og ...
    • Before, During, and After Examination: Development of Prospective Preschool Teachers’ Mathematics-Related Enjoyment and Self-Efficacy 

      Blömeke, Sigrid; Thiel, Oliver; Jenssen, Lars (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      This article examines the stability of Norwegian prospective preschool teachers’ enjoyment of mathematics and their mathematics-related self-efficacy before, during, and after a teacher-education examination. In addition, ...
    • Bruk av video i barnehagelærerutdanning. En analyse av seerdataene 

      Thiel, Oliver; Hanssen, Signe Marie (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      En del pedagoger mener at studentaktiv undervisning fremmer studentenes læring bedre enn tradisjonell formidlingspedagogikk. For fire år siden startet vi derfor en prosess med å ta i bruk omvendt undervisning som en metode ...
    • Guided play: From instruction to creativity when constructing automata 

      Bidarra, Graça; Vaz-Rebelo, Piedade; Thiel, Oliver; Alferes, Valentim; Silva, Isabel; Barreira, Carlos; Santos, A.; Almeida, Jorge; Machado, I; Conceição, A.; Bartolleti, Corinna; Ferrini, Francesca; Josephson, Joel; Kostova, Nelly (Journal article, 2020)
      Play is a very important activity for children development and there are evidences that it can be an added value when used for educational purposes. Research about how to integrate play in education points to the importance ...
    • Mapping Spontaneous Cooperation between Children in Automata Construction Workshops 

      Bidarra, Graça; Santos, Anália; Vaz-Rebelo, Piedade; Thiel, Oliver; Barreira, Carlos; Alferes, Valentim; Almeida, Joana; Machado, Ines; Bartoletti, Corinna; Ferrini, Francesca; Hanssen, Signe Marie; Lundheim, Rolv Sigmund; Moe, Jørgen; Josephson, Joel; Velkova, Veneta; Kostova, Nelly (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      This work analyzes spontaneous cooperation between children who participated in Automata for STEM, European Union-funded Erasmus+ project workshops. Taking into account the characteristics of automata, that involve a ...
    • Matematikk for de yngste barna i barnehagen: en bacheloroppgave som handler om personalets arbeid med utvikling av romforståelse for de yngste barna 

      Åsheim, Vilde Ivana (Bachelor thesis, 2020)
      Romforståelse utvikles allerede fra barnet fødes. Fra å være inne i mors mage til å kunne strekke seg i alle retninger (Nakken, 2017, s. 2). Geometrisk innsikt og romforståelse utvikles når barnet utforsker rommet, kjenner ...
    • Matematikk i barns lek: "Hvordan legger ansatte til rette for å gi de eldste barna i barnehagen matematiske erfaringer gjennom lek, uten å ødelegge den frie leken?" 

      Finserås, Petter Grønning (Bachelor thesis, 2020)
      I henhold til aktualitet i barnehagen finner man matematikk under fagområdet antall, rom og form i rammeplanen, som betyr at det er noe ansatte i barnehagen skal ha fokus på i barnehagen. I denne delen står det tydelig at ...
    • Using self-made automata to teach STEM in early childhood teacher education 

      Thiel, Oliver; Lundheim, Rolv Sigmund; Hanssen, Signe Marie; Moe, Jørgen; Vaz-Rebelo, Piedade (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      In recent decades, an increasing number of countries have integrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) into their curricula for early childhood education and care (ECEC). In contrast to this trend, ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit