Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Nye registreringer
Viser treff 741-760 av 1143
-
Friluftsliv og barns selvstendighet
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Legger friluftsavdelinger mer til rette for utvikling av selvstendighet, uavhengighet og hensyn enn ordinære avdelinger? -
Personalets motivasjon i utetiden
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvilke ytre rammefaktorer i barnehagen påvirker personalets motivasjon til å være ute i barnehagens utetid? -
Balansert risikostyring - betydningen av styrers arbeid.
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvilken betydning har styrerens arbeid, for at organisasjonen skal jobbe forebyggende med ulykker, uten å begrense barns utvikling gjennom risikofylt lek? -
Risikofylt lek
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: I hva slags situasjoner og hvor opplever barn spenning i barnehagens uteområdet? -
The Polyphonic Embodied Self and Educational Organization: A Case of Theory Transplantation
(Journal article; Peer reviewed, 2018-10)Building on Bakhtin’s theories of polyphony and carnival, the article develops the concept of the polyphonic embodied self and uses it to suggest ways of rethinking educational organizations. The article examines a special ... -
Flyktningbarns rettigheter
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling er: Hvordan kan en mottaksavdeling bidra til å ivareta flyktningbarns rettigheter?- med fokus på barnets beste og levestandard -
Tilrettelegging av barnehagens utområde for barn med bevegelseshemning
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: På hvilken måte kan en barnehage tilrettelegge uteområdet for barn med bevegelseshemning? -
Samspillet mellom de yngste barna i barnehagen
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hva er innholdet i barns samspill under måltidet? En analyse av praksisfortellinger om toddlernes samspill under måltidet i barnehagen. -
Jon og fortellingen - Meningsskapende samspill i møter mellom et barn og en voksen i en fortellerkontekst
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Artikkelen løfter frem perspektiv knyttet til uformelle møter i en fortelling. Gjennom å undersøke hvordan slike samspill kan åpne transformative prosesser for både barn og voksen søker artikkelen å bidra med kunnskap om ... -
Parents of children with disabilities in Swaziland challenges and resources in a resilience perspective
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This article explores how resilience is built into everyday life and how protective factors are used as tools of resilience by parents of children living with disabilities in Swaziland with particular attention given to ... -
Femåringers motoriske kompetanse og fysiske form
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Barns fysiske form kan gi en indikasjon på deres helse og ha betydning for deres sosiale ferdigheter, selvoppfatning og læring. Hensikten med denne studien er få økt kunnskap om sammenhengen mellom femåringers fysiske form ... -
Barn og rom: Hvordan tar barn i bruk rom i barnehagen?
(Student paper, others, 2010) -
Children’s active participation during meals in Early Childhood and Care Institutions
(Journal article; Peer reviewed, 2019)From the Introduction: How do Early Childhood and Care Institutions (ECCs) arrange their meals? Several studies find that meals are often regulated and managed by adults so that the children have few opportunities for ... -
Hvilken bevissthet har de voksne i barnehagen om egen rolle i utetiden og hva påvirker de praktiske valgene de foretar seg?
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilken bevissthet har de voksne i barnehagen om egen rolle i utetiden? Og hva påvirker de praktiske valgene de foretar seg ute? -
Ettåringers sosiale samspill i tilrettelagte lekemiljø med forskjellige tilbud av lekematerialer
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: I hvilken grad vil tilrettelegging av ettåringenes lekemiljø påvirke barnas samspill? -
Barn med astma i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan forholder barnehagen seg til barn med astma når det kommer til fysisk aktivitet utendørs? -
Fra snipp snapp til web og wap: Digital kompetanse i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Tittelen på denne bacheloroppgaven er Fra snipp og snapp til web og wap!: Digital kompetanse i barnehagen. Problemstillingen det er jobbet med er I hvilken grad er de digitale verktøyene integrert i barnehagen. I denne ... -
Lytteevne og motorisk utvikling
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Har motorisk usikre barn dårligere lytteevne enn motorisk sikre barn? -
Små barns uteopplevelser
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hva kreves for at de minste i barnehagen skal få positive uteopplevelser? -
Hvilke forventinger møter førskolelærere som har gått fordypning natur- og nærmiljø?
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilke forventinger møter førskolelærere som har gått fordypning natur- og nærmiljø?