Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Nye registreringer
Viser treff 921-940 av 1143
-
Å lære flere språk samtidig. Hvordan kan personalet møte de yngste flerspråklige barna for å berike språkmiljøet i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan personalet møte de yngste flerspråklige barna for å berike språkmiljøet i barnehagen? -
Helhetlig språkstimulering i barnehagen. Hvordan skape et stimulerende språkmiljø for de yngste barna i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan møtes de yngste barnas tidlige verbale språkuttrykk? -
Interetnisk lek i barnehagen
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hva kjennetegner interetnisk lek i barnehagen? -
Barneperspektivet på bevegelseslek i barnehagen. 5-åringens erfaringer med bevegelseslek i barnehagen
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilke erfaringer har 5-åringen med bevegelseslek i barnehagen? -
Moderne natur- og friluftsbarnehagers administrative utfordringer og politiske påvirkningskraft. Natur- og friluftsbarnehagens utfordringsbilde, hvordan påvirkes politiske prosesser og hvilke administrative utfordringer står de overfor
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: På hvilke måter kan kommunesamarbeid og administrative oppgaver utfordre driften til natur- og friluftsbarnehager? -
Kjønnslikestilling for barnehagebarn. Hvordan arbeider pedagogene i barnehagen for å gi jenter og gutter like muligheter i barnehagehverdagen?
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan arbeider pedagogene i barnehagen for å gi jenter og gutter like muligheter i barnehagehverdagen? -
Alvorlig sykdom i barnehage og skole. Ivaretakelse av den pårørende barnegruppa
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan man som barnehagelærer eller kontaktlærer arbeide med en barnegruppe dersom et av barna blir alvorlig syk, og blir borte fra gruppa over en lengre periode? -
Måltidet, mer enn bare mat
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hva kan være en god måltidsituasjon i barnehagen? -
Barns fysiske form og KMI
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Er det forskjeller mellom barn med lav og høy kroppsmasseindeks når det gjelder fysisk form? -
Fysisk form hos barn i naturbarnehager og ordinære barnehager
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan er den fysiske formen hos barn i naturbarnehage kontra barn i ordinære barnehager? -
Førskolelærerens foreldresamarbeid med tidligere rusavhengige
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan arbeider barnehagen med foreldresamarbeidet når de har foreldre på sin småbarnsavdeling som er tidligere rusavhengige? -
Steg for steg. Ergonomi og barns mestring
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan ergonomi i barnehagen føre til barns mestring? -
Små barns vennskap
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Kan de yngste barna danne vennskap i barnehagen? -
Småbarns undring
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Korleis blir småbarns undring møtt av dei vaksne i barnehagen? -
Voksenrollen i utelek
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan personalet i utetiden arbeide med å fremme et stimulerende miljø for kroppslig lek hos barn i alderen 3-5 år? -
Kosthold i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan barnehagen legge til rette for et variert, sunt og næringsrikt frukt- og grøntmåltid i barnehagen? -
Ergonomi i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan jobber en småbarnsavdeling i en barnehage med ergonomi i hverdagssituasjoner? -
Vennskap og lek i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan bruke lek som et redskap for å hjelpe barn som strever med sosiale relasjoner til jevnaldrende? -
Kosthold i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: På hvilke måter tilrettelegger Idrettsbarnehager AS for et sunt og variert kosthold for barn? -
Trygghet i oppstartsfasen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan arbeider en barnehage for å gi de minste barna en trygg oppstart?