Blar i Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning på emneord "Inkludering"
Viser treff 1-8 av 8
-
A Continuum Deconstructed: Exploring how Day-care Staff’s Discursive Practices Construct Children as Possibly Impaired
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Based on interviews and fieldwork in Norwegian day-care institutions, I examine day-care staffs’ descriptions of children suspected of, but not (yet) diagnosed as, having impairments. The main research question is: how do ... -
Barnehagen - en inkluderende fellesarena? Om minoritetsspråklige barn i barnehagen
(Journal article, 2009)I denne artikkelen setter vi fokus på minoritetsspråklige barns språkopplæring og språkstimulering i barnehagen. Et overordnet tema er hvordan det i barnehagen skapes rom for inkludering i praksis, som det å beherske et ... -
De minste barnas tilknytning i barnehageoppstart
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan personalet bidra til at de minste barna får en trygg tilknytning til barnehagen, og hvilke tanker har ulike yrkesgrupper rundt dette tema? -
Et inkluderende felleskap i barnehagen
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan arbeider to ulike barnehager med å skape et inkluderende felleskap i en flerkulturell barnehage? -
Hvorfor velger foreldre med ikke-norsk bakgrunn å sende barna sine i en barnehage med utvidet kristen formålsparagraf?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvorfor velger foreldre med ikke-norsk bakgrunn å sende barna sine i en barnehage med utvidet kristen formålsparagraf? -
Inkludering av barn i forberedelser til turdag
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan inkluderer 5 forskjellige barnehager barna i forberedelsene til en turdag? -
Relasjoner mellom voksne og de yngste barna i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan blir behovene til de yngste barna på ei 0-6års avdeling møtt ut fra trygghetsirkelen når de er sammen med de eldre barna, i forhold til når de er alene? -
Trygg tilknytning i oppstarten
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan personalet tilrettelegge for en trygg tilknytning for de minste barna i oppstartsfasen?