• Hvordan kan hun være med og danse, hun snakker jo ikke samme språk som oss? 

      Bakke, Elise (Master thesis, 2023)
      Masteroppgaven «Hvordan kan hun være med og danse, hun snakker jo ikke samme språk som oss? - Improvisasjon og dansekunst som et mulighetsskapende rom for barns deltagelse i scenekunsten, sett i et inkluderingsperspektiv» ...
    • Jon og fortellingen - Meningsskapende samspill i møter mellom et barn og en voksen i en fortellerkontekst 

      Olaussen, Ingvild Olsen (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Artikkelen løfter frem perspektiv knyttet til uformelle møter i en fortelling. Gjennom å undersøke hvordan slike samspill kan åpne transformative prosesser for både barn og voksen søker artikkelen å bidra med kunnskap om ...
    • Social Sustainable Education in a Refugee Camp 

      Heldal, Marit; Hagen, Trond Løge; Olaussen, Ingvild Olsen; Haugen, Gry Mette D. (Peer reviewed; Journal article, 2021-04)
      The main objective of this article is to discuss how an Early Childhood Education and Care (ECEC) institution in a refugee camp can promote social sustainable education. By giving empirical examples of innovative pedagogical ...
    • Utdanning i kunstfag: Samarbeid, kvalitet og spenninger 

      Bandlien, Bjørn-Terje; Olaussen, Ingvild Olsen; Letnes, Mari-Ann; Angelo, Elin (MusPed:Research;, Chapter, 2021)
      Velkommen til antologien Utdanning i kunstfag: Samarbeid, kvalitet og spenninger. Denne antologien presenterer forskningsprosjekter som undersøker ulike aspekter ved samarbeid i og mellom grunnskole, kulturskole og ulike ...