• Risikolek 

      Røsten, Therese (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan forholder pedagogisk ledere seg til risikofylt lek og hvordan møter barnehagen barnas behov for slik lek?
    • Tospråklige assistenter som støtte i leken 

      Tronstad, Signe (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: På hvilken måte kan tospråklige assistenter hjelpe minoritetsspråklige barn inn i leken?
    • Vennskap og lek i barnehagen 

      Harkinn, Randi Mathilde (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan bruke lek som et redskap for å hjelpe barn som strever med sosiale relasjoner til jevnaldrende?
    • Voksenrollen i utelek 

      Skjerså, Elin (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan personalet i utetiden arbeide med å fremme et stimulerende miljø for kroppslig lek hos barn i alderen 3-5 år?
    • Voksenrollen i uteområdet 

      Røsten, Marianne (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvilken betydning har personalet for barns fysiske aktivitet i utetida og hvordan kan personalet tilrettelegge for at barn skal få gode erfaringer med fysisk lek ute?