• Digitale verktøy 

      Rabe, Ida Kristine Kolstad (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan den digitale kompetansen til personalet styrkes i barnehagen?
    • Filmkamera som verktøy i kompetanseutvikling i barnehagen 

      Foss, Steffen (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan filmkamera bidra til økt kompetanse i samspillsituasjoner hos personalet i barnehagen?
    • Kompetanseutvikling i barnehagen 

      Håker, Ingrid (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan styrer i barnehagen arbeide for å fremme kompetanseutvikling i personalgruppa? Og hvorfor er dette viktig?
    • Motivasjon for de yngste: Garderobesituasjonen 

      Jenssen, Stine Vangen (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder på en småbarnsavdeling, motivere barnas indre motivasjon i erfaringene de møter under påkledningen i garderobesituasjonen, slik at barna får kjenne på det å være kompetent og ...
    • Motivasjon og kompetanseutvikling 

      Unhjem, June (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan barnehagen arbeide med kompetanseutvikling, og vil arbeid med dette bidra til å motivere personalet i sitt arbeid?
    • Motivasjon og samskapt læring gjennom matnyttighet. En studie om styrerrollen i barnehagebasert kompetanseutvikling 

      Kriens, Hilde (Master thesis, 2018)
      Å gjøre prosjektet matnyttig ser ut til å være den viktigste redskapen for styrere for å motivere sine ansatte til læring gjennom barnehagebasert kompetanseutvikling (BKU). Styrerne ser det som en av sine viktigste oppgaver ...
    • Ny som leder 

      Gravvold, Kjersti (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan en nyutdannet barnehagelærer utvikle egen lederrolle i barnehagen?